هیدرونرما

  • ۰
  • ۰

شیر برقی

دریچه برقی و شیر برقی هم مؤلفه های اجرایی مهمی در کنترل لوله های صنعتی هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده گسترده قرار می گیرند ، اما تفاوت بین شیر برقی و شیر برقی چیست؟ در مقاله بعد ، یک تحلیل اساسی بین شیر برقی و دریچه برقی به شما نشان خواهیم داد.

معرفی شیر برقی
دریچه های برقی توسط محرک های برقی کنترل می شوند ، بنابراین می توانند دریچه باز و بسته شوند. می توان آن را به دو قسمت تقسیم کرد ، قسمت بالایی آن محرک برقی و قسمت پایین آن شیر است. شیر الکتریکی محصولی با کیفیت بالا در شیر کنترل اتوماتیک است. این نه تنها می تواند عملکرد سوئیچ را درک کند ، دریچه برقی قابل تنظیم نیز می تواند عملکرد تنظیم موقعیت سوپاپ را درک کند. معمولاً ، ما آن را به سه نوع تقسیم می کنیم:

شیر الکتریکی مجهز به یک محرک مسافرتی با زاویه الکتریکی: محرک الکتریکی زاویه صفحه سوپاپ را برای کنترل و تنظیم روشن و خاموش کردن شیر و جریان خط لوله می چرخاند. چرخش شافت خروجی محرک الکتریکی کمتر از یک دایره است ، یعنی کمتر از 360 درجه که معمولاً 90 درجه برای تحقق فرآیند باز و بسته شدن شیر است. این نوع شیر الکتریکی عمدتا دریچه پروانه ای ، دریچه توپ ، شیر پلاگین و غیره است.

شیر الکتریکی مجهز به محرک الکتریکی چند چرخشی (زاویه چرخش> 360 درجه): به طور کلی ، محور خروجی محرک الکتریکی چند چرخشی بیش از یک دایره می چرخد ​​، یعنی بیش از 360 درجه. اگر می خواهیم روند باز و بسته شدن دریچه را تحقق بخشیم ، به چندین حلقه نیاز داریم. این نوع شیرهای برقی عمدتا دریچه دروازه ، دریچه گلوب و غیره است

شیر الکتریکی مجهز به محرک الکتریکی با فشار مستقیم (حرکت خطی): حرکت شافت برقی محرک الکتریکی بصورت خطی است ، نه دوار ، و کنترل باز و بسته شدن با بلند کردن دیسک شیر محقق می شود. این نوع شیرهای برقی عمدتا سوپاپ تنظیم کننده ، شیر تنظیم کننده تک صندلی ، شیر تنظیم کننده صندلی دوتایی و غیره است.

معرفی شیر برقی
شیر برقی از سیم پیچ سیمانوئید (الکترونوئید) ، هسته دریچه و بدنه دریچه تشکیل شده است. هنگامی که سیم پیچ الکترونوئید یا از کار افتاد ، هسته سوپاپ هدایت می شود تا مایع را از طریق بدنه دریچه جابجا کند یا قطع شود. به طور کلی ، شیر برقی را می توان به سه نوع تقسیم کرد:

سوپاپ دو طرفه: تنها دریچه دارای ورودی و اتصال خروجی به خط است و از نوع معمولی باز (هنگامی که انرژی می گیرد دریچه الکترومغناطیسی بسته می شود و مایعات قطع می شود) و به طور معمول نوع بسته (هنگام انرژی) ، شیر الکترومغناطیسی باز می شود. و سیال از دریچه عبور می کند) ، دو روش کنترل.

سوپاپ سلوئید سه طرفه: سه پورت با خط لوله وصل شده است و می توان از آن در نوع معمولی باز ، نوع معمولی بسته و نوع عمومی ، سه حالت کنترل استفاده کرد.

سوپاپ سلوئید چهار طرفه: این نوع شیر معمولاً برای کار با سیلندر دوتایی استفاده می شود. دارای چهار یا پنج درگاه اتصال خط لوله ، یک درگاه فشار ، دو درگاه استوانه ای و یک یا دو پورت اگزوز است.

اگر شیر برقی طبقه بندی شده بر اساس عملکرد ، ما می توانیم آن را به دریچه الکترومغناطیسی با جریان مستقیم ، دریچه الکترون فشار قوی ، دریچه الکترومغناطیسی ضد انفجار و غیره تقسیم کنیم.

تفاوت بین دریچه برقی و شیر برقی
ضریب جریان کلی و اختلاف فشار کار دریچه الکترومغناطیسی اندک است. به عنوان مثال ، شیر کالیبر 25 کالیبر ضریب جریان بسیار کمتری نسبت به شیر توپ الکتریکی 15 کالیبر دارد. دریچه الکترومغناطیسی توسط سیم پیچ الکترومغناطیسی هدایت می شود که در اثر برخورد ولتاژ به راحتی آسیب می بیند. معادل عملکرد سوئیچ است. با این حال ، سوپاپ های برقی معمولاً توسط موتورها هدایت می شوند که نسبت به مقاومت ولتاژ نسبتاً مقاوم هستند. و باز و بسته شدن شیر برقی قابل کنترل است. حالت آن را می توان به صورت باز ، بسته ، نیمه باز و نیمه بسته تقسیم کرد. این می تواند جریان رسانه در خط لوله را کنترل کند ، اما دریچه الکترومغناطیسی نمی تواند این نیاز را برآورده کند.

فرآیند قابل اجرا
دریچه های برقی می توانند برخی از شرایط فنی ویژه را برآورده کنند. قیمت آن گرانتر است. دریچه های برقی معمولاً برای تنظیم و همچنین برای تعویض مانند در ترمینال فن کویل استفاده می شوند.

کاربرد شیرهای برقی و شیرهای برقی
از شیر برقی معمولاً به عنوان سوئیچ در خط لوله های مایع و گازی استفاده می شود. این دستگاه توسط دو بیتی DO کنترل می شود و به طور کلی برای لوله کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. شیر الکتریکی برای کنترل مقدار آنالوگ جریان متوسط ​​در سیستم مایع ، گاز و باد استفاده می شود. این توسط AI کنترل می شود. در شیرهای بزرگ و سیستم باد نیز می توان از دو سوئیچ موقعیت استفاده کرد.

KAIDI ، به عنوان یک منبع اصلی سولونوئید بزرگ برای رکسروت و سایر دریچه ها ، دارای فناوری بالغ و تجربه غنی است. اگر به محصولات ما علاقه مند هستید ، لطفا با ما تماس بگیرید.

  • ۹۸/۱۲/۲۵
  • هیدرو نرما

شیر برقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی